Bredase ondernemers helpen blinden en slechtzienden uit hun sociale isolement

Ons BCB-lid Suzanne Kranse vraagt graag je aandacht voor dit geweldig sympathieke initiatief:

Boutique Hotel Het Scheepshuys, Visio De Blauwe Kamer en reclamebureau NO TOMATO uit Breda zijn een initiatief gestart om mensen met een visuele en verstandelijk beperking uit hun sociale isolement te halen, dat is ontstaan vanwege de Coronaperiode. Via een regionale reclamecampagne roepen zij Brabantse particulieren en bedrijven op om een donatie te doen via www.doneereendagsamen.nl. Met de hulp van deze donaties worden speciale familiedagen georganiseerd, zodat blinde en slechtziende bewoners van Visio De Blauwe Kamer na vele maanden eindelijk weer hun ouders kunnen zien.

Over het initiatief
Ondanks de recente versoepelingen in het corona-beleid blijft een familiebezoek voor bewoners van Visio De Blauwe Kamer lastig. 80% van de ouders moet van buiten de regio komen. Praktisch en financieel gezien is voor hen urenlang reizen voor een uurtje bezoek vaak niet haalbaar. Een groot gemis, voor zowel ouders als bewoners.

Met behulp van donaties vanuit particulieren en bedrijven uit de regio Breda hoopt Visio De Blauwe Kamer twee speciale familiedagen te organiseren op de woonlocatie. Uniek ingevuld en verzorgd per bewoner. Boutique Hotel Het Scheepshuys biedt hun kamers aan tegen een speciaal, aangepast tarief. Zodat ouders twee dagen lang maximaal kunnen genieten van het samenzijn, zonder ver te hoeven reizen.

Over Visio De Blauwe Kamer
Bij Visio De Blauwe Kamer in Breda wonen mensen met een visuele en verstandelijke beperking in groepen van circa zeven personen in achttien woongroepen. De woonlocatie en omgeving is veilig, vertrouwd en aangepast maar ook heel gewoon. Iedere cliënt bepaalt zelf de mate van ondersteuning en begeleiding. Dat varieert van persoonlijke verzorging tot therapieën, mobiliteitstrainingen en ondersteunende begeleiding.